Boldogan éltek és nem haltak meg soha! Portré Fogarassy Bernadettről.

2017.03.01 16:35

„Éld meg a pillanatot! Élj minden lehetőséggel! Amit ma ad az élet, azt lehet, hogy holnap elveszi. Semmit ne bánj meg soha! Ne a múltban élj hanem a jelenben. Nem visz előre a múlton való gondolkodás. Vedd észre az élet szépségét, olyan dolgokat is, mely mellett hajlamosak vagyunk elmenni.”

 

A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni,
akarsz-e mindíg, mindíg játszani,
akarsz-e együtt a sötétbe menni,
gyerekszívvel fontosnak látszani,
nagykomolyan az asztalfõre ülni,
borból-vízbõl mértékkel tölteni,
gyöngyöt dobálni, semminek örülni,
sóhajtva rossz ruhákat ölteni?

 

Életművész. Ezt a címet adhatnánk a róla szóló filmnek. Napot, és nagyon sok szívecskét rajzolna egy üres papírra. A csend napját vezetné be, amikor is mindenki elcsendesedik és többet figyel befelé és kifelé. Minél csendesebb vagy annál többet hallasz. Jelmezbálban királykisasszonynak öltözne. „Farsangokon voltam ördög, pólyás baba, és egyszer sikerült elérnem, a tündért, de mindig is királykisasszony szerettem volna lenni.”

 

Titkos ügynök fedőneve a Csicsa lenne s legjobban Aranyhajra hasonlít. Szívesen lenne madár. „Feszültségmérő vagyok, ha bemegyek egy helyre abszolút érzem, hogy milyen energiák futnak. Ha szuper képességet kellene választani a repülést választaná s ha adhatna minden embernek valamit, akkor szeretetet, a feltétel nélküli szeretetet képességét adná. A Guinnes-rekordok könyvébe a határtalan optimizmusával kerülhetne be. Egy lakatlan szigetre vizet, rengeteg csokit és a barátait vinné.

 

„Leghálásabb az életben a fiaimért vagyok, és hogy azt csinálhatom amit szeretek. A nagyszüleimért is hálás vagyok. Tőlük tanultam meg a feltétel nélküli szeretetet. Úgy szerettek, ahogy vagyok. Semmit nem kellett tennem azért, hogy szeressenek. Ezt soha senkitől nem kaptam meg, csak tőlük...A tehetség, a jólelkűség és a jóindulat inspirál. Már önmagában az siker számomra, ha olyan emberekkel dolgozhatok együtt, akikkel a magánéletben is megtaláljuk a közös hangot.”

 

Akarsz-e játszani, mindent, mi élet,
havas telet és hosszú-hosszú õszt,
lehet-e némán teát inni véled,
rubinteát és sárga páragõzt?
Akarsz-e teljes, tiszta szívvel élni,
hallgatni hosszan, néha-néha félni,
hogy a körúton járkál a november,
ez az utcaseprõ, szegény, beteg ember,
ki fütyörész az ablakunk alatt?

 

„Kiskoromban énekesnő szerettem volna lenni. Állandóan énekeltem, ha kellett, ha nem. Nagyon eklektikusan. Aztán szerettem volna pénzcsináló lenni. Én mindig átsétáltam a szegénységből a gazdagságba, amikor egyik nagyszülőmtől a másikhoz mentem. Azt mondtam, hogy ha felnőtt leszek, akkor pénzcsináló leszek és adok pénzt a szegény nagymamámnak. Aztán cirkuszos akartam lenni, majd színész...19 évesen besétáltam a Pécsi Nemzeti Színházba és mondtam, hogy itt szeretnék játszani. Azt mondták, hogy nincs felvétel, de végül is meghalgattak. És felvettek!”

 

„Elfogadom Önmagamat. Ha az ember jóban van saját magával, akkor tud csak a környezetével is jó helyzetbe kerülni. Az, hogy én én vagyok, az nem véletlen. Nem hiszek a véletlenekben. Mindennek oka van. Ha már elfogadtuk ezt az ajándékot -nevezzük életnek- akkor méltóan tudunk bánni másokkal, és adni tudunk másoknak szeretetet és önzetlenséget, melytől boldogok lehetünk.”

 

 

Akarsz-e játszani kígyót, madarat,
hosszú utazást, vonatot, hajót,
karácsonyt, álmot, mindenféle jót?
Akarsz-e játszani boldog szeretõt,
színlelni sírást, cifra temetõt?
Akarsz-e élni, élni mindörökkön,
játékban élni, mely valóra vált?
Virágok közt feküdni lenn a földön,
s akarsz, akarsz-e játszani halált?

 

„Azt gondolom, hogy soha nem tudjuk mi van a felszín alatt. Lehet, hogy azt gondoljuk, hogy valakinek csak megszületni volt nehéz, de ha megkapargatjuk a felszínt teljesen mást találunk alatta. Minden úgy jó ahogy van. Persze, lehetne jobb is, de nincs tökéletes. Nem cserélnék senkivel...Nem szeretek félni. Próbálok nem félni, hanem mindig optimistán tekinteni előre. Ha valami rossz, akkor azt mondom magamban, lehet, hogy most rossz,de jobb jön.Örökké nem eshet..Bízom a holnapban. Holnap új nap virrad, új lehetőség a problémák megoldására, bármire. Hiszek a vonzás törvényében, hogy ha jóra gondolsz, akkor azt bevonzod...Soha nem irigykedem senkire. Rosszul vagyok az irigységtől. Van is egy ilyen mondás, hogy aki lefelé akar húzni az alattad van...Nagyon tudok örülni mások sikereinek, még akkor is ha én nem vagyok a toppon. Ha őszintén tudok örülni mások boldogságának, akkor mindig megjutalmaz az élet.”

 

Talán egyetlen szó van, amivel én Székely Sára e portré írója le tudom írni Fogarassy Bernadettet, mint szívemnek kedves barátot. Szeretet.

 

Fotó: Szirmai Klári

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com