Fő cél az, hogy lássam mások szemében a boldogságot, amit én okoztam! Portré Kádár- Szabó Bencéről.

2021.07.29 21:46

 

Ha megszeretlek, kopogtatás nélkül bejöhetsz hozzám,
de gondold jól meg,
szalmazsákomra fektetlek, porral sóhajt a zizegő szalma.

 

„Huszonnyolc kötőjel harminc, zárójelbe odaírnám, hogy tizenkettő. Sokan mondják, hogy koraérett vagyok, de szeretek megmaradni kis hülye kisgyereknek, és az egyik kis-t kihúzhatod.” Válaszolt Kádár-Szabó Bence arra a kérdésre, hogy hány éves szeretne lenni. A lehető legpontosabban szerettem volna visszaadni a választ, mert ebben a mondatban, a maga nyelvtani szabályszegéseivel és logikai csavarjaival vissza lehet adni Bence egész személyiségét, no de azért nem hagyom ennyiben. A portré végén választ kapunk arra a kérdésre is, hogy miért szűk Superman ruhája?

„Középiskolában a kedvenc tantárgya a rajz fakultáció volt. „ A tanár is tudta, hogy csak pihenni járok oda, mert nem tudok rajzolni. Így békén hagytuk egymást és nem volt semmi probléma. Néha mutattam neki számomra művészinek tartott lemezborítókról egy prezentációt és erre kaptam jegyet.”

A kancsóba friss vizet hozok be néked,
cipődet, mielőtt elmégy, letörlöm,
itt nem zavar bennünket senki,
görnyedvén ruhánkat nyugodtan foltozhatod.

 

Egy üres papírra sajátos módon egy hangjegyet rajzolna. A kötelező lusta szerdát vezetné be. Egy jelmezbálban üzletembernek öltözne. Fedőneve 895-ös ügynök, ugyanis a nyolcas a szerencseszáma és '95-ben született. Ha állat lenne, akkor bármilyen hüllő, amit csak el tud képzelni, ha pedig tárgy, akkor sok lekváros sütemény. Szuper képességként repülni szeretne. Egy lakatlan szigetre vinne magával egy ministúdiót, füzetet, jó időre elegendő tollkészletet és családi fotót. „A lakatlan szigetnek a remeteséghez lenne köze, ha rávinne a lélek.” Személyiségét Ákos A világ legvégén című száma foglalj talán a legjobban össze. Ő lenne a Guinness-rekordok könyvében az, aki a legnagyobb bulit hozta össze a világon. „A legidétlenebb szó a teadélután, és nem a történelmi vonatkozás miatt, hanem mert nekem a tea alapvetően egy esti ital. Nem vagyok elég szélsőséges jellem, hogy bármelyik mesefigurát magamra tudjam húzni, de ha bosszús vagyok, akkor olyan vagyok, mint Tunyacsáp a Spongyabobból.”

Minden embernek rálátást adna az apróságokra. „ Tudjanak ihletet meríteni az apróságokból, akár az élethez, akár az alkotáshoz.” Ha egy mesét neki kellene befejezni akkor egyszerűen úgy érne véget, hogy „és így hamarkodta el a herceg a döntést”. Számára egy tökéletes nap egy tál csokis-mogyorós-mézes müzlivel indul, amit másfél-két óra edzés követ, majd egy délutáni barátokkal való kirándulás tán egy esti sütögetés zár le.

 

Nagy csönd a csönd, néked is szólok,
ha fáradt vagy, egyetlen székemre leültetlek,
melegben levethesz nyakkendőt, gallért,

 

„Kiskoromban állatorvos szerettem volna lenni, de időközben humán agyam fejlődött ki nem reál. A körülöttem lévő emberekért és a tőlük kapott támogatásért vagyok a leghálásabb. A siker és a pozitív motiváció inspirál. Siker számomra az, ha más embereknek okozhatok örömet azzal, amit csinálok. A munkavágyam az inspirációtól függ. Ha érdekel valami, akkor minden követ megmozgatok, hogy foglalkozhassam vele.”

Alapvetően az angol nyelvvizsgájára a legbüszkébb. Ez volt az első az életében, amit egyszerűen eldöntött és meg is csinált. Ha az élete film lenne, akkor az ide nekem az oroszlánt is címet kapná. Hobbiszerűen járja a várost és sétálgat. Kedvenc helye a világon bármelyik pad a budai rakparton. Ő lehetne a borospohár emelés világbajnoka. Kifejezetten irtózik a darazsaktól. A filmek utáni bakiparádék azok, amik igazán meg tudják nevettetni. A negyvenes évek Amerikájában igazi öltönyös bárénekes lenne, mondjuk úgy a következő Frank Sinatra. „Egyszer szívesen kipróbálnám, a civil, napi nyolc órás munkakört, és azt, hogyan tudok a hátsómon maradni egy hétig.”


Ha éhes vagy, tiszta papirt kapsz tányérul, amikor akad más is,
hanem akkor hagyj nékem is, én is örökké éhes vagyok.

 

Empatikus, jószívű, segítőkész, önérzetes, makacs, kicsit hirtelen haragú és gyakran túl szubjektív. „Individuumként gondolok magamra, ezért szeretem körülvenni magamat olyan individuumokkal, akiknek hasonló a gondolkodásuk, mint nekem. A boldogság számomra egy stabil, örömteli hangulat, ami a szeretteimmel való együtt töltött időt és a kreativitás kiteljesedését jelenti számomra.” Most a fő cél az életében az, hogy saját zenéjével, szövegeivel és produkciójával örömet szerezhessen. A közös munkára való vágyára és képességére a legbüszkébb. Közös munkára bárkivel, akiben látja a kreativitást.

„Semmilyen betűkbe és mondatokba foglalt élettanáccsal nem szolgálhatok.” Nagyjából az az út és szabályrendszer, ami szerint élem az életemet, az édesanyámtól és nagyapámtól kaptam. Bence önmaga által egy szóban összefoglalva :Elmélyülés! „Életem minden területén észrevettem, hogy sokat kattogok. Sok időt szoktam merengeni, és sok időt is szánok erre. Legnagyobb szüksége a világnak egy kicsivel több időre lenne gondolkodni, és más szemével is látni....Hogy miért szűk Superman ruhája? Mert S-es!

Ha megszeretlek, kopogtatás nélkül bejöhetsz hozzám,
de gondold jól meg,
bántana, ha azután sokáig elkerülnél.

(József Attila: Kopogtatás nélkül)

 



 


 


 


 

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com