Ha reggel felkelek, arra gondolok, hogy de jó ma is kinyílt a szemem. Portré Pásztor Mátéról

2021.07.29 21:33

Két bagoly ül a fán.

Az egyik megszólal:

- Húúúúúúúú!

Mire a másik:

- Anyádat ijesztegesd!

 

Még kiskorából maradt meg ez a vicc. Egyetlen szóban összefoglalni Pásztor Mátét különleges feladat, de nem lehetetlen. Pásztor Máté a medvejárás. Szeretne ő lenni az, aki a leghosszabb távon végzett medvejárást, hogy elmondhassa azoknak, akik kiskorában csúfolták, hogy látjátok, megcsináltam. „Kiskoromban elég duci voltam. Csapatjátékoknál nem nagyon szerettek engem választani, mert mindig lehúztam az eredményt.” Kiskorában motorversenyző akart lenni, de fél a sebességtől, ezért nem lett az. „Jó érzés a sebesség, de nem vagyok egy száguldozós.”

 

A húszas évek Amerikája mindig is vonzotta. Valamilyen elegánsabb úriember lenne ott.  Nem mondja, hogy maffiózó lennék, mert nem egy maffiózós típus. Hamar likvidálnák, mert őt küldenének előre. Inkább színész lenne ott is.

 

Szívet rajzolna egy üres papírra, mert elérte őt is a szerelem. „Meg lehet, hogy valami tó félét, erdőt, fákat.  A tavalyi év után valami nyugalom kezd áramolni az életembe, és igyekszem ezt az érzést tudatosítani a fejemben és előhozni, akár a munkában, akár a magánéletben. Bevezetné a családnapot, hogy mindenki kötelezően menjen haza és töltse a családjával a napot, sőt ne is csak egy napot, hanem egy hetet. Egy jelmezbálban semminek öltözne be, vagyis csak magát adná. Titkos ügynök fedőneve matekawa lenne, hangsúlyozottan duplavével. Micimackóra hasonlít a leginkább. Ha állat lenne valamilyen madár, talán egy nagy sas, ha pedig tárgy, akkor valami olyan, amihez kötődnek az emberek, valami játék. Nagy plüssmaci vagy bármi, amire egy gyermek emlékszik esetleg meg is tartja. Szeretetet, békét, nyugalmat adna minden embernek, de legelőször talán egészséget, mert ha az nincs akkor nincs semmi. Ha bekerülne a Guinness-rekordok könyvébe, akkor ő lenne az egy hónap alatt legtöbb darabba beugró színész. Ha szuper képességet kellene választania, akkor a repülést választaná. „De nem szintetikus szerek által előidézett repülés. Amikor álmodok olyat, hogy repülök utána olyan jó az ébredés. Egy lakatlan szigetre egy önfejlesztő könyvet vinne. „Még egy lakatlan szigeten is lehet önfejleszteni. Rájönni például, hogy miért kerültem oda. Anyukámat is vinném, mert a semmiből is jókat tud főzni, de persze nem csak ezért. Vinnék egy kést, valami olyan eszközt, amivel sok mindent lehet csinálni. hogy kunyhót csináljak és halásszak. Vinném a kutyámat, saját kutyám nincs, ezért egy olyat, ami majd az enyém lesz.”

 

Közvetlen, barátságos, fontosak számára az emberi kapcsolatok, túl korán közel enged magához valakit, aztán koppan, lusta is egy kicsit, de most már ezen is dolgozik. Ha az élete film lenne, akkor a kavard fel az állóvizet címet kapná. Olvassatok, fejlődjetek! Üzeni a jövő generációjának.

 

 „A tehetség az, ami inspirál. Ha látok valakit, akitől lehet tanulni, az mindig inspirál, hogy lehet még fejlődnöm. Olyan nincs, hogy valakitől nem tanulsz valamit. Mindenkitől tanulsz valamit, legfeljebb rosszat, hogyan ne csináld. Sokáig csak lebegtem arra, amerre sodort az élet, most már próbálok tudatos lenni. Siker nekem a boldogság. Sosem akartam gazdag ember lenni, csak azt, hogy meglegyen az, amire vágyom például család és gyerekek. A szüleimet sikeresnek tartom., rájuk vagyok a legbüszkébb. Olyan példát állítottak elém, amivel jó ember lettem. Boldogság pedig az az állapot, amire mindig törekszem és szeretném hosszú ideig fenttartani, akárhol. Törekszem rá, hogy egyedül is boldog tudjak lenni, mert ha valaki egyedül nem tud boldog lenni, akkor párkapcsolatban sem lesz az. Igazán értékelem magamban a jóságot. Rosszat soha nem akarok senkinek, még akkor sem, ha feldühítenek.”

 

Szeret futni, olvasni, focizni, kirándulni és biciklizni. „Van egy másik szakmám is. Gyógy-és sportmasszőr vagyok. Egyelőre otthon a nappalimban van egy asztalom és ott szoktam masszírozni. Kacérkodom azért a szakácskodással is, mert szeretek főzni. Sok napom volt már tökéletes, de mindig másmiért. Ha reggel felkelek, arra gondolok, hogy de jó ma is kinyílt a szemem. „

 

Ha időjárási jelenséghez kellene hasonlítani, akkor napsütés lenne egy kis felhővel eltakarva. Ötödikes kora óta járt színjátszókörbe. Felejthetetlen élmény számára a nagybörzsönyi színjátszótábor. „A börzsönyi táborban voltunk. Mi idősebbek elkezdtük rémisztgetni a kicsiket a szarvas ember legendájával, aki időnként bejön a táborba. Mi már rég elfelejtettük az egészet, amikor is egy barátommal ültünk és odahajol a barátomhoz, az egyik kolléga és odasúgta, hogy van agancs. Nála mindig minden volt. Például nézni akarta az eb-t de nem volt adás, nála volt tíz méter kábel, hogy nézhesse. Meghatározó élmény volt a börzsönyi táborok mellett az, amikor felvettek a Gór Nagy Mária színitanodába. Sokat erősödtem és fejlődtem úgy mint ember. Megtanultam, hogy ne ilyen teszetosza legyek. Fura volt, amikor felköltöztem Budapestre. Az otthoniak közül mindenki más merre ment. Az elején olyan szótlan voltam.  Aztán rájöttem, hogy nem kell megfelelnem senkinek, csak adjam önmagam.”

 

"Nem voltam balhés gyerek. A bátyám az volt, így gyakran verekedtünk. Nyugodt gyerek voltam még babakoromban is, azt mondták anyukámék. De ha belerángattak valamibe akkor mentem, mert nem lóghattam ki a sorból, hogy én vagyok a jófiú. Szeretek otthon lenni vidéken. Van egy földünk ahol kapálok és palántázok nagypapámmal és nagymamámmal. Kikapcsolódok és barnulok.”

 

„ Egyébként unalmas figura vagyok. Na jó,  nem vagyok unalmas. Szokták keresni a társaságomat. Színpadon gyakrabban nevetek. Ha sokat játszunk egy előadás akkor már keressük, hogy mivel tudjuk meglepni a színpadon egymást. Sok mindent hagyok abba. Vannak fellángolásaim, amiket nem fejezek be. Az életemben sok félbemaradt dolog van, zongorázás, karate, gitározás.”

 

Máté a portré alatt a legidétlenebb magyar szón gondolkodott, mire hatalmas felfedezést tett. „Ha sokáig mondogatsz egy magyar szót, egy idő után idétlen lesz. Például a tea, mogyoró kristály.”

 

A portrét Pásztor Máté meséjének utolsó mondatával zárom megspékelve azzal, ahogy válaszolt a kérdésre. „Addig légy boldog, amíg a nyúl el nem szalad. Ezt írd le kérlek.” Máté, jelentem, leírtam.

 Ha reggel felkelek, arra gondolok, hogy de jó ma is kinyílt a szemem. Portré Pásztor
Mátéról
 
Két bagoly ül a fán.
Az egyik megszólal:
- Húúúúúúúú!
Mire a másik:
- Anyádat ijesztegesd!
Még kiskorából maradt meg ez a vicc. Egyetlen szóban összefoglalni Pásztor Mátét
különleges feladat, de nem lehetetlen. Pásztor Máté a medvejárás. Szeretne ő lenni az,
aki a leghosszabb távon végzett medvejárást, hogy elmondhassa azoknak, akik
kiskorában csúfolták, hogy látjátok, megcsináltam. „Kiskoromban elég duci voltam.
Csapatjátékoknál nem nagyon szerettek engem választani, mert mindig lehúztam az
eredményt.” Kiskorában motorversenyző akart lenni, de fél a sebességtől, ezért nem lett
az. „Jó érzés a sebesség, de nem vagyok egy száguldozós.”
A húszas évek Amerikája mindig is vonzotta. Valamilyen elegánsabb úriember lenne ott.
Nem mondja, hogy maffiózó lennék, mert nem egy maffiózós típus. Hamar likvidálnák,
mert őt küldenének előre. Inkább színész lenne ott is.
Szívet rajzolna egy üres papírra, mert elérte őt is a szerelem. „Meg lehet, hogy valami tó
félét, erdőt, fákat. A tavalyi év után valami nyugalom kezd áramolni az életembe, és
igyekszem ezt az érzést tudatosítani a fejemben és előhozni, akár a munkában, akár a
magánéletben. Bevezetné a családnapot, hogy mindenki kötelezően menjen haza és
töltse a családjával a napot, sőt ne is csak egy napot, hanem egy hetet. Egy jelmezbálban
semminek öltözne be, vagyis csak magát adná. Titkos ügynök fedőneve matekawa lenne,
hangsúlyozottan duplavével. Micimackóra hasonlít a leginkább. Ha állat lenne valamilyen
madár, talán egy nagy sas, ha pedig tárgy, akkor valami olyan, amihez kötődnek az
emberek, valami játék. Nagy plüssmaci vagy bármi, amire egy gyermek emlékszik esetleg
meg is tartja. Szeretetet, békét, nyugalmat adna minden embernek, de legelőször talán
egészséget, mert ha az nincs akkor nincs semmi. Ha bekerülne a Guinness-rekordok
könyvébe, akkor ő lenne az egy hónap alatt legtöbb darabba beugró színész. Ha szuper
képességet kellene választania, akkor a repülést választaná. „De nem szintetikus szerek
által előidézett repülés. Amikor álmodok olyat, hogy repülök utána olyan jó az ébredés.
Egy lakatlan szigetre egy önfejlesztő könyvet vinne. „Még egy lakatlan szigeten is lehet
önfejleszteni. Rájönni például, hogy miért kerültem oda. Anyukámat is vinném, mert a
semmiből is jókat tud főzni, de persze nem csak ezért. Vinnék egy kést, valami olyan
eszközt, amivel sok mindent lehet csinálni. hogy kunyhót csináljak és halásszak. Vinném a
kutyámat, saját kutyám nincs, ezért egy olyat, ami majd az enyém lesz.”
Közvetlen, barátságos, fontosak számára az emberi kapcsolatok, túl korán közel enged
magához valakit, aztán koppan, lusta is egy kicsit, de most már ezen is dolgozik. Ha az
élete film lenne, akkor a kavard fel az állóvizet címet kapná. Olvassatok, fejlődjetek! Üzeni
a jövő generációjának.
„A tehetség az, ami inspirál. Ha látok valakit, akitől lehet tanulni, az mindig inspirál, hogy
lehet még fejlődnöm. Olyan nincs, hogy valakitől nem tanulsz valamit. Mindenkitől tanulsz
valamit, legfeljebb rosszat, hogyan ne csináld. Sokáig csak lebegtem arra, amerre sodort
az élet, most már próbálok tudatos lenni. Siker nekem a boldogság. Sosem akartam
gazdag ember lenni, csak azt, hogy meglegyen az, amire vágyom például család és
 
gyerekek. A szüleimet sikeresnek tartom., rájuk vagyok a legbüszkébb. Olyan példát
állítottak elém, amivel jó ember lettem. Boldogság pedig az az állapot, amire mindig
törekszem és szeretném hosszú ideig fenttartani, akárhol. Törekszem rá, hogy egyedül is
boldog tudjak lenni, mert ha valaki egyedül nem tud boldog lenni, akkor párkapcsolatban
sem lesz az. Igazán értékelem magamban a jóságot. Rosszat soha nem akarok senkinek,
még akkor sem, ha feldühítenek.”
Szeret futni, olvasni, focizni, kirándulni és biciklizni. „Van egy másik szakmám is. Gyógy-és
sportmasszőr vagyok. Egyelőre otthon a nappalimban van egy asztalom és ott szoktam
masszírozni. Kacérkodom azért a szakácskodással is, mert szeretek főzni. Sok napom volt
már tökéletes, de mindig másmiért. Ha reggel felkelek, arra gondolok, hogy de jó ma is
kinyílt a szemem. „
Ha időjárási jelenséghez kellene hasonlítani, akkor napsütés lenne egy kis felhővel
eltakarva. Ötödikes kora óta járt színjátszókörbe. Felejthetetlen élmény számára a
nagybörzsönyi színjátszótábor. „A börzsönyi táborban voltunk. Mi idősebbek elkezdtük
rémisztgetni a kicsiket a szarvas ember legendájával, aki időnként bejön a táborba. Mi már
rég elfelejtettük az egészet, amikor is egy barátommal ültünk és odahajol a barátomhoz,
az egyik kolléga és odasúgta, hogy van agancs. Nála mindig minden volt. Például nézni
akarta az eb-t de nem volt adás, nála volt tíz méter kábel, hogy nézhesse. Meghatározó
élmény volt a börzsönyi táborok mellett az, amikor felvettek a Gór Nagy Mária
színitanodába. Sokat erősödtem és fejlődtem úgy mint ember. Megtanultam, hogy ne ilyen
teszetosza legyek. Fura volt, amikor felköltöztem Budapestre. Az otthoniak közül mindenki
más merre ment. Az elején olyan szótlan voltam. Aztán rájöttem, hogy nem kell
megfelelnem senkinek, csak adjam önmagam.”
"Nem voltam balhés gyerek. A bátyám az volt, így gyakran verekedtünk. Nyugodt gyerek
voltam még babakoromban is, azt mondták anyukámék. De ha belerángattak valamibe
akkor mentem, mert nem lóghattam ki a sorból, hogy én vagyok a jófiú. Szeretek otthon
lenni vidéken. Van egy földünk ahol kapálok és palántázok nagypapámmal és
nagymamámmal. Kikapcsolódok és barnulok.”
„ Egyébként unalmas figura vagyok. Na jó, nem vagyok unalmas. Szokták keresni a
társaságomat. Színpadon gyakrabban nevetek. Ha sokat játszunk egy előadás akkor már
keressük, hogy mivel tudjuk meglepni a színpadon egymást. Sok mindent hagyok abba.
Vannak fellángolásaim, amiket nem fejezek be. Az életemben sok félbemaradt dolog van,
zongorázás, karate, gitározás.”
Máté a portré alatt a legidétlenebb magyar szón gondolkodott, mire hatalmas felfedezést
tett. „Ha sokáig mondogatsz egy magyar szót, egy idő után idétlen lesz. Például a tea,
mogyoró kristály.”
A portrét Pásztor Máté meséjének utolsó mondatával zárom megspékelve azzal, ahogy
válaszolt a kérdésre. „Addig légy boldog, amíg a nyúl el nem szalad. Ezt írd le kérlek.”
Máté, jelentem, leírtam.

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com