Minden a jelenben történik! Portré Mártoni Edináról.

2016.03.26 16:56

Hős akárkiből lehet. Még abból is, aki megnyugtat egy kisgyereket csupán azzal, hogy a vállára terít egy kabátot, és tudatja vele, hogy a világnak még nincs vége. (Batman)

 

Nagyszájú. „Mindig megmondom amit gondolok. Nincs olyan, hogy eltitkolnám. Valamikor be kellene fogni és akkor sem tudom.” Szeretetteljes. „Ugyanúgy szeretek mindenkit. A második embert éppúgy mint a harmadikat. Szeretem megvédeni azokat, akiket szeretek.' Vidám, alkalmazkodó és megbízható. Hirtelen haragú nem szereti ha csúnyán beszélnek, ő maga mégis ezt teszi. Kis dolgokon sértődik meg. „Túl sokat beszélek? Sokan nem szeretik hogy sosem áll be a szám és a hülyeségről is beszélek.”

Anyukájáért a leghálásabb az életben. Az ő nevelésének köszönhetően lett az aki. Szegény körülmények között nőtt fel egy Szabolcs megyei kis faluban Tiszaszentmártonon. Hárman vannak testvérek. Édesanyjának bár volt állása még napszámba is elment, hogy őt az öccsét és a bátyját ki tudja iskoláztatni. Mai napig ő az egyetlen aki okosságokat tud mondani nekem. „Egészen hamar felnőttem. Tizenhárom évesen hatosztályos gimnáziumba kerültem, ahonnan kéthetente jártam haza. Magamról kellett gondoskodjak, és meg kellett tanulnom beosztani a pénzt amit otthonról kaptam.”

Gondolkoztam ezen a "legyünk boldogok" dolgon, és úgy érzem, hogy az emberek akkor érzik elveszettnek magukat, amikor azt hiszik, a boldogság az életcéljuk.…

 

Büszke vagyok arra, ahol most tartok négy év után, és arra is, hogy ezért nem feküdtem le senkivel és nem kapcsolatok útján kerültem be sehova. Dolgoztam azért, és tettem érte, hogy az legyek aki most vagyok.” Kiskorában testépítő fitneszmodell szeretett volna leni. Aztán mire felnőtt mindenki az lett. Ekkor összetört benne egy világ. Két hónapja újra edz, hogy újra versenyezhessen. Ez egy örök álom számára. Ebben nagyon sokat segít neki Szabó Renáta fitnesz edzője. „Edina szuperül ki lesz pattintva nyárra!”- írta Renáta egyik Edináról posztolt képéhez.

Ha az élete film lenne akkor az :„Addig ütsd a vasat amíg meleg címet kapná. „Jönnek a lehetőségek és a lehetőségekkel élni kell, mert lehet, hogy két nap múlva azt fogják mondani, hogy bocs ez az ajtó bezárult, és te nem fogsz vele tudni mit kezdeni. Minden a jelenben történik. Ha arra alapozol, hogy mi volt a múltban akkor a jövőtől és a jelentől ne várj semmit. ”

 

Kicsi vagyok, ezért csak fehérnemű modell lehetek. Ezért gyakran elkönyvelnek egy nagy büdös k- betűsnek, és nem látnak a dolgok mögé. Ezt szeretném átlépni, hogy lássák, ki is vagyok. Büszke vagyok arra , hogy egy kis faluból segítség nélkül idáig eljutottam.”

Ha szuper képessége lenne akkor teleportálni tudna, hogy minél több helyre el tudjon jutni. „Tök menő, hogy egyszerre több helyen is ott vagy.” Ha bekerülne a Guinness-rekordok könyvébe akkor ő lenne világon a leggyorsabban beszélő ember. „Számomra nem az a siker, ami a celebeknek. Ha rám bíznak egy feladatot, például, hogy adjak fel egy levelet postán és én azt elvégzem, számomra már az is siker. Az élet apró örömeinek tudok a legjobban örülni.”

 

Vannak dolgok, amiket nem akarunk, hogy bekövetkezzenek, de el kell fogadjuk őket. Dolgok, amikről nem akarunk tudni, de meg kell tanulnunk őket. És emberek, akik nélkül nem tudunk élni, de el kell engedjük őket.

 

Nem vagyok egy csajos lány. Fiúk között nőttem fel, és ennek nagyon örülök. Nem szeretem a csajos lányokat. Általános iskolában nagyszájú kislány volt, majd középiskolában visszahúzódóvá vált. Mégis mindig az igazgatóiba járt a tévés szereplései miatt. „Mindig azt hitték, hogy rossz vagyok. De már akkor nem voltam az.” Aztán kitanulta az eladói szakmát. „Végül is eladom magam!”-mondta mosolyogva. „Ha nem ér csalódás akkor azt mondom, hogy ez egy tökéletes nap volt.”

És itt a vége, de nem a történetnek mely elmeséli, hogy egy Tiszaszentmártoni lány, hogyan járja az élet útját a fővárosban, hanem a portrénak. Soraimat Edina egyik bejegyzésének szavaival zárom, mely tükrözi az a mérhetetlen szeretetet és élni akarást, mely az egész lényében benne van. Edina ezen szavai, nekem is megtanították, hogy meg kell tanulni túllátni a felszínen.

Néha, ha valaki mosolyog, nem azért teszi, mert vidám, hanem azért, mert erős!

 

 

 

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com