„Minden dalom, egy kicsit rólam szól.” Portré Éliás Gyula Jr.-ral.

2016.07.07 07:51

Napocskát rajzolna egy üres papírra... Szerinte alanyi jogon nyáron mindenkinek járna egy hét tengerparti nyaralás... Zorrónak öltözne egy jelmezbálban... A jó humor, egy vicces szituáció megnevetteti, nagyon szereti a humort... Ha nem zenész lenne, akkor fodrász... Ha mesefigurához hasonlítanánk, akkor manó, törpe, Ügyi-fogyi lenne, de legjobban egy mackóra hajazna... „Úgyis olyan mackós vagyok.” Ha tárgy lenne, akkor gyertya lenne... Minden embernek azt adná, amit most is ad: energiát... Szuperképességet nem választana, mert már megvan a szuperképessége: ki tud énekelni három és fél oktávot és neki ez bőven elég... Ha mesét írna, hagyományos módon zárná le: Itt a vége fuss el véle! Egyetlen szóban összefoglalva Éliás Gyula Jr.: az energiabomba.

Akárhogy lesz a végén semmiért sem kár,

Nem lesz jobb, se rosszabb, pont amennyi jár,

Ahányszor gondolok rád annyiszor vagy itt,

Bárhonnan nézem, minden jól megy egy terv szerint,

Minden összeáll, a Föld a Nap körül kering,

Az óra körbe jár, mindig vissza tér, úgyis megtalál,

Akármit tettél, vagy bármit gondoltál

 

Élete filmje az Éliás címet kapná. A jövő generációjának egy Karinthy idézetet adna: „Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted, Szánts és vess, hagyjad másnak az áldozatot.” Leghálásabb a két gyönyörű gyermekéért és azért, hogy azt csinálhatja, amit szeret.

 „Tulajdonképpen az inspirál, hogy adhatok az embereknek, hogy mindig hozzam a szintet, gyakoroljak, megmutassam, mit tudok még. Ez egy állandó körforgás és megújulás. Egy jó koncert, egy jó étel is inspirál. Soha nem elégszem meg azzal, ami van, mindig megyek előre. A művészek úgy vannak vele, hogy ha megkapják a Golden Globe-ot, akkor az Oscar kell nekik. Siker számomra az, ha abból tudok megélni, amit szeretek csinálni. Főleg manapság, amikor mindenből dömping van. Mindezek mellett a fiaimmal töltött közös programok is inspirálnak.”

Legbüszkébb a gyerekeire, a két okos, szép, aranyos, jólelkű emberkékre. „Arra is nagyon büszke vagyok, hogy többféle hangszeren tudok játszani, dalszöveget írok, hangmérnök is vagyok és jól vágok hajat is. Sokféle dologhoz értek. Tizenöt éve azokon az állandó helyeken, ahol rendszeresen énekelek, folyamatosan teltház van. Tizenhat éve folyamatosan tanítok, jól esik, hogy felkeresnek és akarnak tőlem tanulni. A pályám során kapott díjaimra, szakmai elismerésekre is büszke vagyok.”

Varázsold szebbé mindent amit csak lehet!

Éld az álmaid, nehogy csak álmodd az életed!

Varázsold szebbé minden a szívedben dől el!

Vigyázz hogyha kívánsz, az most kezdődik el...

Szeretne többet vidékre menni. Miért? „Szeretem a kihívásokat! Ugyanis a vidéki emberek olyanok, hogy vagy azt szeretik, akit ismernek, vagy azt, aki szimpatikus nekik. Nekem nagy kihívás, olyan embereknek elnyerni a szeretetét, akik még nem ismertek, nem láttak, nem hallottak.

Nincsenek nagyon félelmeim. Igazából a félelmem az, ami a boldogságom. Boldogság az, hogy azt csinálhatom, amit szeretek, a félelmem az, hogy nem csinálhatom. Fő cél az, hogy folytassam azt, amit elkezdtem, amit csinálok, amit gyakorlok. Énekelni, fellépni, dalokat írni. Ezt csinálom huszonöt éve. Zenét írni, tanítani és egy jót enni, ezek mind nagyon jó dolgok. Igazából folyamatosan adok, eszek-iszok, elvagyok, zenélek.”

„ Születésemkor egy sor komplikáció lépett fel, aminek következtében halva születtem. Újra kellett, hogy élesszenek, aztán öt éves koromban elváltak a szüleim.  Mindemellett gyerekkoromból van rengeteg sok szép élményem is. Tizenhat éves koromig, amíg élt az anyai nagymamám, nyaranta rendszeresen lementünk a Balatonra. Nagyon imádtam a Balatonra menni. Édesapámmal is vitt ide-oda, különböző klubokba, fellépéseire és persze nyaralni is. Fiatal felnőttként jutottam el először a tengerhez, ami elképesztő hatással volt rám. Tizenkét éves koromban láttam élőben Freddie Mercuryt és a Queen-t, ami egy sokkoló élmény volt számomra. Tulajdonképpen ezen élmények hatására döntöttem el, hogy zenész szeretnék lenni. Annyira tetszett, amit láttam, hogy megbolondultam tőle, egyszerűen bekattantam. Ugyanilyen nagy hatással volt rám a Beatles is. Tizenhat éves koromban álltam először a színpadon, ami hatalmas élmény volt, a mai napig tisztán emlékszem rá.”

Ősi törvény, ettől függ minden amit látsz,

A lélek mozgat mindent, a test pedig csak báb,

Húz, mint egy örvényt, magával ragad, mint az ár

A szívben dől el minden, attól függ, hogy mit kíván

„Amikor tizenkét évesen először csináltak velem interjút, azt mondtam, hogy nyomdász szeretnék lenni. Már nem emlékszem miért. Gyerekként nem akartam zenész lenni, nem szerettem gyakorolni, unalmas volt. Akkoriban inkább  focista akartam lenni.” Sok dicséretet kapott már fiatal korában is. „De jó hangod van, de jó vagy, de jó, de jó, de jó…tizenöt éves korom óta mindenki azt mondogatja, hogy milyen jó vagyok. Írtam is arról egy dalt, hogy Jól vagyok… Rendkívül temperamentumos személyiség vagyok, eléggé szélsőséges, impulzív és az átlagnál jóval érzékenyebb. Ez a művészetben jó, csak a magánéletemben nem túl előnyös. Nagyon hirtelen haragú vagyok és ezért sokszor megbántok embereket, amit borzasztóan sajnálok, Emiatt sok ember barátságát vesztettem már el, megbántottam őket és már nem hajlandóak velem beszélni. Bár az utóbbi időben változtam sokat, de egy élet is kevés arra, hogy az ember tökéletesedjen. „

„Szeretek önmagam lenni, mert már megtanultam elfogadni önmagam. Amikor valaki kiadja magából, ami benne van, az a boldogság, élni itt a jelenben. A színpadon szabad lehetek és mindig sajnálom, ha abba kell hagyni. Amikor vége a koncertnek, én mindig játszanék tovább. Ott se a múltban nem vagyok, sem a jövőben, csak a jelenben. Csak az itt-és mostban!”

Varázsold szebbé mindent amit csak lehet! 

Élvezd az életet, ne túléld az éveket!

Varázsold szebbé minden a szívedben dől el!

Vigyázz, hogyha kívánsz, az most kezdődik el...

 

 

 

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com