Nevess ! Magadon és mindenen! Portré Gesztesi Máté Tamásról.

2016.03.22 07:43

Mi az amit szeretnél, hogy tudjanak rólad?” -kérdeztem. „Semmit!”-jött a válasz. „Nem szeretek szerepelni. Írni és rendezni mindig is szerettem. Szerettem a háttérben maradni. Az, hogy rajtam keresztül valami megszülessen bennük (a nézőkben), az szimpatikus gondolat. Segíteni az embereken, hogy elgondolkozzanak. Érdekes, szívmelengető történeteket írni. Ezek fontosabb dolgok annál, hogy minden rólam szóljon.” Itt kínosra is fordulhatott volna a beszélgetés vagy néma csendbe torkolhatott volna mégsem ez történt. Inkább kezdtem megismerni valakit, aki fél órája még idegenként nyújtott nekem kezet, és belement, hogy mivel neki el kell mennie én egészítsem ki abból, amit megismerek belőle negyvenöt perc alatt. Nos ez nem fog megtörténni, bár mivel a kényelmesebb helyet átadta nekem megígértem, hogy csak jót írok róla. Kiről is? Nevének jelentése Isten ajándéka. Második keresztneve Tamás, nagypapája harmadik neve Tamás, és Ascher Tamás az egyik kedvenc színházi rendezője. Nevét magáénak érzi és nem változtatná meg. Így lett portréalanyom Gesztesi Máté Tamás. A portré sorait Presser Gábor Ismerem őt című slágerének sorai kísérik végig, mely Máté egyik kedvence.

Jól állta a néhol furcsa néhol vicces kérdések záporát, két cappuccino között és egy ceasar saláta ropogtatása közben. Szögezzük le, számára az MTK meccsein ott lenni mindig nagyon fontos. Szereti az állatokat, de csak néhány atkája van a párnájában. Sokat nevet különösen ha abszurd humorról van szó. Amely elmondása szerint pontosan, igényesen és kendőzetlenül szól arról, hogy milyenek is vagyunk mi emberek.. Kisfilmjeit forgatókönyv íróként is ebben a hangvételben írja.

A Contentlab and Factory nevű hazai forgatókönyvfejlesztő cégnél vagyok író, nem csak rövidfilmeket írok de tévésorozatokat is és játékfilmeket is.” Amellett, hogy ír néha különböző színészi feladatokat lát el, időjárást jelent az ATV-nél, és a Metropolitan Egyetem mozgóképszakos hallgatója. Kiskora óta karmester szeretne lenni. Még nem lett az, de még lehet, sőt tervezi, hogy ötven évesen teljesen abbahagy mindent amit csinál és elkezdi megtanulni a karmesterséget.

Ismerem őt, aki ment, mert parancsban állt, a hómezők széleit keresve tűrt
És tűzben is gázolt és senki sem látta ha sírt, vagy csak félt
Neve is volt, sose lett név, a másik múlt mesélt

Más kapta közben az érmet, a glóriát, nevére hajlik a térd és a fej
Ő a jó hajóra szállt, és választott hozzá jó időt - én nem ismerem őt

 

Nevess! Magadon is és mindenen!”  Ezek lennének azok a szavak, melyeket az utókor számára hagyna az a Máté, aki nem tudja elképzelni, hogy azzal kerülne be a Guinness-rekordok könyvébe, hogy egy négyemeletes ház tetejéről kiugorva egy vizespohárba érkezzen. „Ez nem én vagyok!” -teszi hozzá. „Én egy teljesen átlagos, szürke fickó vagyok.”- mondja. Aki mentalitásban teljesen Micimackóra hajaz. Soha nem kaptam Micimackóról annyira pontos leírást mint tőle. S visszaolvasva azt teljesen felismerhető benne maga Máté is. Olyan gyermeki szemléletű, ártatlan és kedves, és szereti a mézet.”

Ismerem őt, aki ringató zenékben szólt, rímekbe békítve rosszat és jót
Részeg útszéli kocsmáknak víz volt, amit írt, neve is volt, sose lett név
A hamis múlt zenélt

Önirónia, humor, esély, optimizmus és hit. Ezekkel ajándékozna meg minden embert a világon. Amellett, hogy bevezetne egy egész éven át tartó ünnepnapot, melynek célja az lenne, hogy legyünk optimisták és kedvesebbek. "Építsük együtt azt az országot ahol lakunk! Nem figyeljük meg eléggé a környezetünket. Nem vesszük észre a szép és fontos dolgokat magunk körül.”- mondja Máté. Minden különálló dolog, mindent önmagában kell nézni legyen az szakma, magánélet vagy vallás. Különben minden unalmasabb lenne. Én szeretek élni. Áldott életem van. Sok csodálatos dolog történt és sok csodálatos embert ismertem meg az életben. A Jóisten szeretetéért vagyok a leghálásabb.”

Bárcsak egy életen keresztül az lehetnék, kit szirének éneke nem, nem ér utol
Hogy ne a hódító, de a lélekből áramló zenét, azt felismerjem még

Végezetül mi újat mondhatnék még erről a fiatalemberről? Ha az élete film lenne a Különutak vagy a Kerülőutak címet kapná. Ezt magyarázandó ha kapna egy üres lapot amire rajzolnia kellene, ő arra a lapra is írna. Ha ő állapítaná meg a legidétlenebb magyar szót akkor a furunkulus lenne az. Hogy miért? Mindenki járjon utána! Máté email címe:... jaj elnézést azt az egy dolgot nem publikálhatom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com