MATCH

(12 író, 6 énekes, 6 zenekar, 5 tanácsos, s a legkeményebb ítész, a közönség.) *
* Táncosok/táncegyüsseket is bevonhatóak 

I.rész A semmitől a teljes csapatig

A Match egy olyan zenei tehetségkutató, ahol a dalszövegírók és zenekarok próbálhatnak szerencsét, valamint letűnt énekesek újra visszakerülhetnek a képernyőre! Már léteznek dalszerző táborok, de ennek az egy szinttel fentebb emelése, s a nézők elé tárása az első szó leírásától az utolsó szó élő adásban való elénekléséig!  Évadokban mérendő, a reality és a tehetségkutató műsorok keresztezése. Ahol minden résztvevő megkapja az alapot a tehetségkutatóban,  az elinduláshoz. Dalaikat vagy CÁPÁK veszik meg, vagy  énekesekhez kerülnek. Ha egyik se, akkor is egyszer bemutatásra kerülnek nagyközönség előtt. A műsor végére egy albumnyi dal összegyűlik, mely kiadását a televízió(egy cápa) biztosítja. 

 A MATCH alapjainak lefektetése, egyben a műsor felépítésének kezdő lépése. A cél,  hogy a nézők minél többet lássanak a versenyzőkből s egy műsor felépítéséből. Legalábbis a tartalmi összetevődésből. Ha létezik egyáltalán ilyen szó, hogy összetevődés. A tanácsosok főállású tanácsosok, ami azt jelenti, hogy nem tánc és énekterem van, ami egy énekesnek szükséges, hanem tanácsosi szobák, ahova az írók bátran beléphetnek bármikor. A műsor építőkövei egymásra épülnek, az alap a MACH-Mester. Ő mindennek az alapja. Nem egyszerű műsorvezető, hanem valaki aki elrepíti a nézőket a műsorkészítés világába s megmutatja a lehető legtöbbet amit egy néző még sohasem látott. Az ő feladata a TANÁCS kiválasztása! Miután megvan a tanács,  kiírják a pályázatot dalszöveg írásra. A jelentkezők már egy meglévő dalszöveggel tudnak jelentkezni bizonyítva rátermettségüket. 

A tanács kiválasztása: (író, énekes, zenész, producer, CÁPA) Meghívásos alapon.  Olyan szakmailag elismert emberek, aki  fiatalosak mégis tapasztaltak. Korukat tekintve 30-40-esek. Az író Magyarországon ismert, már publikált író. A dal mondanivalóját figyeli inkább. Az énekes, szakmailag elismert, az énekes munkáját hivatott értékelni. A zenész, olyan énekes/zenekarral rendelkező/zenei múlttal rendelkező személy, aki a dalok zeneiségét, kategóriának való megfelelőségét vizsgálja. A producer mint egész figyeli a produkciót. Javaslatot tehet a CÁPA vagy az énekesek számára, hogy vigyék el a dalt s dolgozzanak vele tovább. 

A versenyzők kiválasztása: Egy pályázat kiírása, ahova egy önéletrajzzal (nem szakmai, bárki jelentkezhet) és egy dalszöveggel lehet jelentkezni! A dalszövegek átolvasása nagy munka ezért minden tanácstag előszűri külön külön a dalokat. (minden tanácstag minden dalt átolvas, s próbálják kiszűrni a nekik legjobban tetszőket) Majd összefésülik a listájukat, hogy melyek azok a dalok, amelyek mindegyiküknél ott vannak. Ha egy sincs, akkor mindegyik tanácsos kiválaszt 10-10 darab pályázót, akik felkérő levelet kapnak egy olyan dal megírására, amely mondanivalóját tekintve összefoglalja, ki miért akar dalszerző lenni, milyen, amikor beteljesedik egy álom.. ÉS!  írjanak dalszöveget arról, milyen az amikor egy álom összetörik s búcsúzniuk kell. 

Ez egy hónapos folyamat! Pályázat kiírása 2 hét a saját dal beküldéséig ( ami, mivel valószínűleg már otthon van készen) A 6 legjobb welcome-song és a 6 legjobb goodbye song írója meghívást kap a táborba! Amennyiben egy író 2 dala is bejutott úgy a maradék helyre/helyekre:

  • MATCH- Holnap  MATCH-elünk! 

    (12 író, 6 énekes, 6 zenekar, 5 tanácsos, s a legkeményebb ítész, a közönség.) *
    * Táncosok/táncegyüsseket is bevonhatóak 

    I.rész A semmitől a teljes csapatig

    A Match egy olyan zenei tehetségkutató, ahol a dalszövegírók és zenekarok próbálhatnak szerencsét, valamint letűnt énekesek újra visszakerülhetnek a képernyőre! Már léteznek dalszerző táborok, de ennek az egy szinttel fentebb emelése, s a nézők elé tárása az első szó leírásától az utolsó szó élő adásban való elénekléséig!  Évadokban mérendő, a reality és a tehetségkutató műsorok keresztezése. Ahol minden résztvevő megkapja az alapot a tehetségkutatóban,  az elinduláshoz. Dalaikat vagy CÁPÁK veszik meg, vagy  énekesekhez kerülnek. Ha egyik se, akkor is egyszer bemutatásra kerülnek nagyközönség előtt. A műsor végére egy albumnyi dal összegyűlik, mely kiadását a televízió(egy cápa) biztosítja. 

     A MATCH alapjainak lefektetése, egyben a műsor felépítésének kezdő lépése. A cél,  hogy a nézők minél többet lássanak a versenyzőkből s egy műsor felépítéséből. Legalábbis a tartalmi összetevődésből. Ha létezik egyáltalán ilyen szó, hogy összetevődés. A tanácsosok főállású tanácsosok, ami azt jelenti, hogy nem tánc és énekterem van, ami egy énekesnek szükséges, hanem tanácsosi szobák, ahova az írók bátran beléphetnek bármikor. A műsor építőkövei egymásra épülnek, az alap a MACH-Mester. Ő mindennek az alapja. Nem egyszerű műsorvezető, hanem valaki aki elrepíti a nézőket a műsorkészítés világába s megmutatja a lehető legtöbbet amit egy néző még sohasem látott. Az ő feladata a TANÁCS kiválasztása! Miután megvan a tanács,  kiírják a pályázatot dalszöveg írásra. A jelentkezők már egy meglévő dalszöveggel tudnak jelentkezni bizonyítva rátermettségüket. 

    A tanács kiválasztása: (író, énekes, zenész, producer, CÁPA) Meghívásos alapon.  Olyan szakmailag elismert emberek, aki  fiatalosak mégis tapasztaltak. Korukat tekintve 30-40-esek. Az író Magyarországon ismert, már publikált író. A dal mondanivalóját figyeli inkább. Az énekes, szakmailag elismert, az énekes munkáját hivatott értékelni. A zenész, olyan énekes/zenekarral rendelkező/zenei múlttal rendelkező személy, aki a dalok zeneiségét, kategóriának való megfelelőségét vizsgálja. A producer mint egész figyeli a produkciót. Javaslatot tehet a CÁPA vagy az énekesek számára, hogy vigyék el a dalt s dolgozzanak vele tovább. 

    A versenyzők kiválasztása: Egy pályázat kiírása, ahova egy önéletrajzzal (nem szakmai, bárki jelentkezhet) és egy dalszöveggel lehet jelentkezni! A dalszövegek átolvasása nagy munka ezért minden tanácstag előszűri külön külön a dalokat. (minden tanácstag minden dalt átolvas, s próbálják kiszűrni a nekik legjobban tetszőket) Majd összefésülik a listájukat, hogy melyek azok a dalok, amelyek mindegyiküknél ott vannak. Ha egy sincs, akkor mindegyik tanácsos kiválaszt 10-10 darab pályázót, akik felkérő levelet kapnak egy olyan dal megírására, amely mondanivalóját tekintve összefoglalja, ki miért akar dalszerző lenni, milyen, amikor beteljesedik egy álom.. ÉS!  írjanak dalszöveget arról, milyen az amikor egy álom összetörik s búcsúzniuk kell. 

    Ez egy hónapos folyamat! Pályázat kiírása 2 hét a saját dal beküldéséig ( ami, mivel valószínűleg már otthon van készen) A 6 legjobb welcome-song és a 6 legjobb goodbye song írója meghívást kap a táborba! Amennyiben egy író 2 dala is bejutott úgy a maradék helyre/helyekre:

    • Variation I.  a tanács kiválaszt 2 dalt, melyet megfuttatnak egy verseny keretében a közösségi médiában!

    • Variation II: a tanács kiválaszt 2 dalt, melyet a  már bejutott dalszövegírók választanak (itt akár már elkezdődhet a taktikázás, hogy a gyengébbet szavazzák-e be, hogy nekik egyszerűbb dolguk legyen)



    Énekesek kiválasztása : a korábbi tehetségkutatóban eredményesen zárt énekesek. (Minden énekes kiválasztja a neki legjobban tetsző instrumental zenét). 

    • Variation I.:Egyszerűsített esetben a zenekarok beküldenek egy zenei alapot, ami alapján az énekes választ magának egy zenekart s azokkal dolgozik. 

    • Variation II.: A zenekarok egy zenei alapot küldenek be, a legjobbaknak (kb. max. 20) elküldik a legjobb welcome song és goodbye song szövegét megzenésítésre, s ezután minden zenekar énekesektől függetlenül dolgozik minden héten más énekessel. 


    A műsor első része ITT véget ér! 


    II.Rész Az alkotótábortól az első élő showig


    Alkotótábor: A kiválasztás után, miután megvan minden dalszerző, ők beköltöznek alkotótáborba. Az első hetekben ismerkedés a tanács tagokkal s egymással. Itt lehetőség van stúdiózásra, közös dalok írására. Az alkotótábor ötlete a régi írók elvonulásának helyszineit elevenítik meg, hogy nyugalomban tudjanak írni. Itt minden szponzor által reklámozni kívánt terméket fel lehet vonultatni, mert sok időt töltenek majd itt az írók. Csendes szoba: ide tudnak elvonulni az írók ha túl idegesek s már sok nekik a külvilág. 

    Minden héten dalszöveg alapján a zenekarok/ énekesek választanak, 2 dalt. Amit az alkotótáborban (ahol élnek) s a tanácsosok támogatásával írtak az írók. Optimális esetben minden énekes minden dalszöveget elvisz. (6 énekes fejenként 2 dal).  De! a megmaradt dalok, amelyeket senki nem akar alkotói s azok a zenészek, akik túl sokáig hezitáltak s lecsaptak a dalra előttük( nincs meg a két daluk), azokat összehozzuk s szimpátia alapján választhatnak még alkotót, úgy, hogy nem tudják melyik dal az övék! Még ha nem is szimpatikusak egymásnak azokkal az írókkal kell együtt dolgozni, akik dalát kiválasztották. ugyanígy választ a zenekar is dalokat: így lesz a dalnak egy énekese s egy zenekara.

    VAKRANDI: 12 dal 1 dal/író. Minden énekes 2 dalt választ, melyet előad az élő műsorban. 6 énekes 2 dal az optimális esetben 12 dal. A dalokat egyszerre teszik ki. Az énekesek mindegyiket végigolvassák s aki a leghamarabb lecsap egy dalszövegre az biztosan azt kapja amit szeretne. Mindenki kiválaszt így 1 dalt!!. A vakrandik a megmaradt dalok szerzői között és a zenekarok valamint az írók között játszódnak.

    (Amennyiben az énekes választ zenekart, mely állandó, akkor csak az énekesnek és a zenekar egy kiválasztott emberének egyhangúlag kell meghozni a döntést a dalszövegekkel kapcsolatban. )Az így összeálló 12 dalt első héten bemutatják a közönségnek. 

    A műsor második része ITT véget ér! 


    III.rész Az élő show


    A Match-mester gondos válogatás után kiválasztotta a TANÁCSOT, akik olyan személyek, akik érdemben tudják segíteni a szövegírók munkáit. Az író a dalok szövegére, az énekes a dal előadásmódjára, a zenész a megzenésítésre míg a producer egyben tudja nézni az eredményt. A cápának lehetősége van támogatni/dalokat venni. Amennyiben az író eladja a dalt annak minden szerzői jogáról lemond. A cápa eldöntheti, hogy szeretne énekest is a dalhoz vagy megtartja, vagy esetleg fiókba teszi. Azokra a dalokra, amiket nem vett meg a cápa elsősorban az énekesnek (aki épp előadja a dalt), majd a többi(megmaradt 5 ) énekesnek van lehetősége elkérni magának az írótól, ami azt jelenti, hogy szeretné saját dalaként bemutatni azt. 

    • Variation I.: Akinek a legkevesebb pontja van az kiesik s velük együtt az írók, akiknek azonban!! nem kell elhagyniuk a tábort csak a könyvtárban, ami az írók tanácsosi szobája várják a segítségért jövőket. Az első hét végére a könyvtár lesz az élet középpontja

    • Variation II. Minden héten újabbnál-újabb dalokkal jelentkeznek a versenyzők, s a pontok összega hozza ki a győztest! Az így szerzett pontokat a versenyzők viszik magukkal. Ahogyan az énekesek és a zenekarok is. Nem emberek versenyeznek hanem dalok. Így nem biztos hogy ugyanannak a  dalnak az énekese s a zenekara, s a dalszövege azonos helyezést fog elérni.

    Az élő show fontosabb elemei:
     

    Pontozás: 1-12 ig. Így minden dal  maximum 60 pontot kaphat(5*12). A nézők által kapott helyezés szorzókkal ér fel. Az ez alapján kialakult sorrend max 720 (60*12)minimum 5 (5*1) pont között lesz. 

    Sorsolás:  a következő hét témáját stílusát egy sorsolás dönti el. forognak a kivetítőn a plakátok
    ( pop, rock, rock and roll, operett, opera, reggae, R&B, népdal, rap, blues, country, jazz, hip-hop) melyet egy csengővel (szállodai hívó csengő)/ gonggal tudnak megállítani. 

    Kanapé: A piros és a kék kanapé egymással szemben a stúdióban a tanács asztal két oldalán. A kék kanapén ülnek az írók, a piros kanapén pedig olyan énekesek, akik éppen nem állnak színpadra. Nekik lehetőségük van elkérni a dalt, tehát azután ők vállalják a megjelentetést. Azonban van egy zöld kanapé ahova 5 meghívott sztárvendég van, akik még a cápa előtt egy gomb megnyomásával lecsaphatnak a dalra előadás közben. Akkor egy MATCH felirat jelenik meg a LED-falon!


    A műsor harmadik része ITT véget ér! 


    IV.rész A másnap


    MATCH- nagygyűlés hétfő ESTE! Ahol megbeszélik az előző heti dalok közül melyik lett a legjobb dal. SZAVAZÁS (írók, énekesek, zenekarok) SENKI NEM SZAVAZHAT A SAJÁTJÁRA! Annak az írója szabadon választhat énekes és zenekart. Lehetősége van MATCH-elni az előző heti dalával, ami azt jelenti, hogy ugyanazt a dalt (kisebb-nagyobb átdolgozásokkal,maradva a kapott stílusnál) lehet (de nem kötelező) hoznia. Ő nem vesz részt a kiválasztás/vakrandi folyamatban. Amennyiben egy olyan író dala lett a legjobb aki kiesett előző este úgy nem történik semmi. Normálisan megy tovább az új dal kiválasztása. Az írók egy-egy dallal készülnek hétfőn este, ahol a szokásos módon az énekeses s a zenekarok is választanak maguknak 2-2 dalt. Na innentől jön a felkészülés.

    Ha kevesebb mint 6 dal marad. Lehetőség van duettekre. Mely esetben a dalszöveget úgy kell írni, hogy az felosztható legyen. Az íróknak ez külön kihívás. !! 

    A segítség: az írók a tanács tagjain kívül olyanok segítségét is kérhetik, akik dalszöveg írásban már kipróbálták magukat. Mindenkinek 1x van meg az a lehetősége! A dal írásban az énekes és a zenekar korrigálás képpen vehet részt. 

    Közös programok: az írók minden héten hétfőn egy közös programon vesznek részt, hogy ihletet merítsenek. pl. bowling, hajózás, bobozás, vidámpark, állatkert, múzeum, szabadulószoba, mozi, paintball, tánciskola, városnézés, libegőzés, ételosztáson önkénteskedés, edzőterem, forgatás, múzeumfalu, Pesti nevezetességek


    Nyeremények: -stúdióban lemezfelvétel, - lehetőség nagy énekeseknek való dalírásra, - kilppforgatások, 


    1.sz . melléklet

    Kérdések amelyeket a használhatóak a vakrandin:  


    • Mi lennél, ha tárgy/állat lennél?

    • Mi lenne az általad írt mese vége?

    • Melyik író helyében lennél szívesen? s miért? 

    • Az életed egy mondatban összefoglalva?!

    • Egy szóban összefoglalva magadat!

    • Mi a legidegesítőbb szokásod!

    • Mi a 3 legrosszabb tulajdonságod?

    • Mi a bakancslistád első 3 tétele?

    • Mit tennél, ha tudnád a halálod időpontját?

    • Milyen egy tökéletes napod?

    • Melyik a kedvenc betűd? Számod?

    • Mit rajzolnál egy teljesen üres papírlapra?

    • Melyik az általad leggyakrabban használt szó?

    • Melyik ismert emberre hasonlítasz s miért?

    • Mit üzennél gyermekkori önmagadnak?

    • Milyen néven szeretnél ismert lenni, ha a saját nevedet nem használhatod? Mi lenne a művészneved?

    • Mi életed legcikibb sztorija?

    • Mi lenne az indián beceneved ha a legutoljára fogyasztott étel lenne a vezetékneved s az általad legtöbbször használt szó lenne a keresztneved?

    • Az a személy, akiért titokban rajongsz mégis letagadod?

    • Melyik történelmi korban élnél legszívesebben, s ott mi lennél?

    • Melyik kitalált karakterhez (mesefigurához) hasonlítasz a legjobban?

    • Milyen időjárási jelenség vagy?

    • Melyik zenei stílus lennél?

Köszönöm hogy végigolvastad! :) <3 Holnap MATCH-elünk! :)

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com