A Farm ahol élünk. Improvizációs tréning a Farm 11 tagjaival

2015.06.03 21:27

Figyelem! Az improvizációs tréning függőséget okoz!

Ha önmagába véve az életet egy tevékenységben kéne meghatározni akkor az az improvizáció lenne. Végül is minden egyes nap az események láncolatához alkalmazkodva beszélünk és cselekszünk. Ezért is vártam nagy izgalommal a ma esti improvizáció tréninget, amire facebookon kaptam egy kedves meghívót a Farm 11 egyik tagjától. Gondoltam üsse kavics, egyszer ezt is ki kell próbálni.

Egy kis keresgélés után hamar megtaláltam az a pincelejáratot ahová meg volt hirdetve az esemény... Na jó bevallom az egyetlen ember akit ismertem, gyorsan útbaigazított, amikor egy lakóház előtt toporogtam, hogy vajon jó helyen vagyok e.

A színház világát már ismerem, a megszokott fapofával mentem be mindenre felkészülve. És rettegve, hogy nehogy a beugróból is ismert játékot kelljen játszanom, amit baráti körben is bénán játszok. Szerencsére az a játék ma nem volt porondon. De sok-sok más játék volt.

Nem túlságosan mutatom ki az érzéseimet, főleg amióta kritikákat írok, mert semmilyen módon nem szeretném egy színész játékát befolyásolni. Az impró színház mégis egy más hozzáállást követel. Talán a legnehezebb dolog benne, hogy fel kell vállalni a saját és mások hibáit, túllepni rajtuk és mindent megtenni, hogy korrigáljunk, mindezt úgy, hogy a nézőknek semmi ne tűnjön fel ja és persze mindezt másodpercek leforgása alatt.

Az impró színház lényege a valóságosság. Vagyis a valóság pontos lemásolása és átadása valóságos személyekkel, élethelyzetekkel és tulajdonságokkal, mindezt úgy hogy van sajàt nevük és jellemük a színészeknek, és a dátum is adott a naptárban, és az a jelmezed amit éppen aznap felvettél.
Kemény műfaj ez. Eljátszani azt, hogy nem játszol, miközben mégis. Az impro színházban a saját magad rendezője, dramaturgja, öltöztetője és súgója vagy, csak éppen még minimum egy ember áll s színpadon ugyanezzel a szereposztással, és barmikor egy mondatával arra „kényszeríthet”, hogy azonnal változtass a koncepción, amit már a fejedben felépítettél.

Hihetetlen műfaja ez a színészetnek, egy hihetetlenül élvezetes és nehéz műfaj.
Három óra alatt sokat tanultam erről a színészeti műfajról. De még mindig van mit tanulnom, tehát ezentúl aki szeretne megtalálni csütörtök este a Improvizációs tréning a CSAK Cselekvés Alkotás Közösség improvizációs tréningjén keressen 18:00-21:00 között a Farm 11 tagjaival

 

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com