Az élet apró sz...

2016.03.25 20:50

Az élet sz...! Mondta az egyik kollegám. Nem azért pontoztam ki a betűket, mert káromkodott, hanem azért mert az SZ betű után szóltak neki, hogy forog a felvétel, bár gondolhatjuk, hogy nem pozitívat akart mondani.
Aztán elgondolkodtam. Jobban mondva kicsit felháborodtam, hogy ezeket a szavakat kb. 50 középiskolás is hallotta. Meggyőződésem, hogy mindenki a sajat bőrén tapasztalja az életet akárhány éves legyen is. Nem kell a fiatalokba belésújkolni az élet milyenségét.
De jobban belegondolva milyen is az élet?
Néhány szót arról a napról, hogyan is kerültem oda. Az orvos szerint folyamatos munkavégzésre alkalmatlan vagyok a betegségem miatt így hónapok óta hiába próbálkozom nem találok munkát. Édesanyám a napokban felmondta a biztosítását, mert néhány csekkel elmaradtunk és mert én nem tudom őt anyagilag támogatni.
Egy-egy forgatási nap hosszú és kimerítő de még aznap kifizetnek, így újra statiszta lettem, hogy amíg nincs rendes munkám addig is tudjak anyának segíteni.
Szóval így kerültem én arra az ominózus forgatásra. Nem csak az odavezető út, de a forgatás is katasztrófa volt. A napokban egy magánszínház igazgatójától kértem valami állást legyen az takarítói vagy bármi cserébe portrékért, de azt a választ kaptam, hogy tele vannak. Szóval ritkán volt olyan pocsék napom, mint az a forgatási nap.
Az élet sz...! Elgondolkodtam az eddigi életemen és a pillanatnyi állapotomon. Akárhogy is legyen számomra az élet nem sz...! Megtanultam megtalálni az élet apró örömeit, amitől az élet nem lesz sz.... Olyan dolgokat, melyek mindenkinek megadatnak.
Nevetni egy jóízüt egy humoros elszóláson vagy azon a morcos fókabébin, amit beállítottál háttérképnek,  barátságot kötni egy idegennel, elkezdeni mozogni ha szól a zene, nyerni a csokispapírral, visszamosolyogni ha valaki rádmosolyog, néhány sort írni valakinek aki viszonzásul megköszöni, megcirógatni egy kutyát, megnevettetni egy kisbabát, élvezni a nap simigató sugarait, kiülni egy elhagyatott stégre a Dunán és nézni, ahogy a kacsák játszanak. Ezek a dolgok mind ingyen vannak.
Találhatnánk az életben végtelen és egy okot arra, hogy feladjuk, de csak egyetlen ok van arra, hogy folytassuk méghozzá az, hogy nem adhatjuk fel. Egy szakítás után, szegényen, magányosan, munka nélkül,  fizikai, lelki és érzelmi fájdalmakkal, csalódásokkal, megaláztatással teli életben mindigy eggyel több okod van küzdeni mint feladni. Ez az ok te magad vagy. A név amit te töltessz meg tartalommal. Soha ne feledd életed legrosszabb napja is csak 24 óra ahogyan a legszebb is. De az, hogy jó vagy rossz napod lesz csakis rajtad múlik, senki máson.
Bőven volt időm megtanulni, ezeknek a szavaknak a valódi értelmét. Szegényen, magányosan, fáradtan, éhesen éa munkanélküliként be tudom fejezni a kollega mondatát: Az élet szép!


 


 

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com