Egy szál vörös rózsa

2022.04.26 09:00

Egy szál vörös rózsa
2020.12.17

Egy szál vörös rózsa. Ennyi maradt a barátságunkból. Egy virág, mely soha nem hervad el s nem tépázhatja meg már semmi, mert nem él. Halott virág, akárcsak te. A fájdalom vörös rózsája.

Álltam a virágok előtt, haldoklott mind de próbálták még tartani magukat, hogy olyan helyre kerüljenek, ahova szánták őket. Van amelyiket vázába szánták s van amelyiket sírokra. Én állok és némán nézem Isten ujjainak műveit a virágokat s azon gondolkodom melyik fejezné ki legjobban azt a fájdalmat, amit érzek. Azt a mérhetetlen fájdalmat, amit akkor érez az ember, amikor elveszít valakit, akit szeret. A harag rózsája is, van rajta tövis, pontosan úgy mintha igazi lenne. Talán olyan vagyok, mint ez a rózsa, haldoklom és tele vagyok tövissel, mellyel másokat sebzek meg.

Kérdezi valaki a virágok közül kihajolva, hogy miben segíthet, de amire igazán szükség lenne, ahhoz neki nincs hatalma. Nem tud visszahozni Téged. Most már csak egy fejfa emlékeztet arra, hogy valaha voltál s mindaz, amit nekem tanítottál, mondtál, tettél értem s másokért. A fejfán csak egy név, melyet ezer hangsúllyal tudtam kimondani, attól függően, hogy haragudtam-e rád, vagy csak meg akartalak viccelni. Akarnék még haragudni rád, veszekedni, toporzékolni, csapkodni mert valamiben nem értettél velem egyet s be kellett látnom, hogy igazad van. Akarnék még kérdezni az életről, az emberekről, a világról. Akarnék még…de nem lehet, mert már csak a sírodon növő virág köt az élethez. Talán ez a virág vigyáz majd a rózsámra, melyet neked viszek.

 

Bar senkit nem érdekel, hogy ott van e az a rózsa, csak én akarok elbúcsúzni tőled. S elfogadni, hogy a barátságunkból  nem  maradt más csak egy elhagyatott temetőben egy szál vörös rózsa egy fejfa mellett állva. 

 



Olvass tovább: https://szekelysara.webnode.hu/

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com