Felnőni és újra gyermekké vállni!

2016.04.10 19:34

Szülők a gyermekeket cipelik üzletről üzletre a színház körüli plázában. A gyerekek kíváncsian nézik a színházat. Aki tud olvasni, az hangosan el is olvassa csilingelő gyermeki hangján. SZÍNHÁZ! A szülők úgy tesznek, mintha meg sem hallották volna és egy mozdulattal megrántják a gyermek kezét jelezve, hogy a ki nem mondott gondolatára és vágyaira NEM a válasz....

Odabent elhallgatott a Fogmosi-Rocky, amit magam is nagyon élveztem és amikor már tudtam a szöveget én is énekeltem. Egy barnahajú copfos négyéves forma kislány összecsapta a kis kezeit az anyukája ölében ülve. Egy kisfiú fülére szorított kezeivel várja, hogy mi fog történni.Nincs telt ház, egy tucat gyermek, a szüleik, a jegyárus néni és én.....Aztán szépen lassan megszületik egy csoda. Nem tudtam, hogy írjam le amit ott hallottam, ezért úgy döntöttem szó szerint fogom leírni a mondatokat.

Hol van a farkas?- kérdi egy kislány

Farkas: Van itt valaki? Igen?

- Nem!- válaszol egy másik kislány.

Farkas: Senki nem illyedt meg úgy, hogy elszédült és be tudnám hamikázni?

- Semmikor nem ilyedek meg!- hangzott a válasz az első sorban egy szép szőke kisfiútól. Itt van Piroska!- folytatta a kisfiú.

- Itt a gonosz cica!- szeppent meg egy kislány.

- Én tudom ki vagy! Te csak a farkas vagy!- szólt egy kisfiú a nagymamának beöltözött farkashoz. Te farkas vagy, mert mindent megeszel.

- Piroska nincs itt nagymama, mert a farkas megette.- próbáltak a kicsik segíteni Piroskának.

- Abba a puskában nincs golyó?- kérdezte kíváncsian egy kisfiú az édesanyjára nézve.

Farkas: Segítség mentsetek meg!

- Nem mentünk meg!- válaszolta egy kisfiú neki.

Hihetetlen volt kisgyerekek között újra látni Piroska és a farkas történetét. Tanított a darab nagyon sok mindent. Ne állj szóba idegenekkel! Ne térj le az útról! Sötétedés előtt itthon legyél! Az erdőben hideg van, fel kell öltözni! Piroska repülni tanul, de belátja, hogy nem tud még köpenyben sem, mert nincsenek szárnyai...Ritka látvány gyerekeket szüleik ölébe bújva színházi mesejátékot nézni, miközben önfeledten kiabálnak be a darab bármelyik pillanatában. Aki szeretné átélni megteheti bármikor. Ilyenkor megérti az ember, miért is lehet igaz, a maradjatok gyerekek jó tanács!

www.centerszinhaz.hu

+36 20 9668 123

Budapest, XV. Szentmihály út 167-169.

(AsiaCenter, jobb oldali ép. II. em.)

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com