Portré: Geszthy Szabó Veronika!

2016.02.29 19:23

 

 

Kishitű de vidám, hízásra hajlamos de empatikus, nehezen változtat de gyorsan tanul, kicsit szétszort, de mi így szeretjük! Foglalkozása 20:00-22:00-ig Marica grógnő

 

Hogyan lesz valakiből grófnő? „Ha meg akarod nevettetni Istent,beszélj neki a terveidről.”Egy kellemes nyári beszélgetés kellős közepe Geszthy Veronika. Körös körül fák és sakkozó idős urak, mellettünk a Városmajori Szabadtéri Színpad ahol néhány percen belül megkezdődik a Marica grófnő próbája. De ne siessünk ennyire előre. „Tíz évesen a Muzsika hangja Julie Andrewsal nagy kedvencem volt. Aztán ott volt az Elfújta a szél. Amikor olvastam vágytam rá, hogy lássam a filmet.Minden korszakban volt meghatározó könyve. A mostani például az Ezt látják a csillagok. Tizenhét éves koromig tanár akartam lenni.” Aztán mégsem az lett, pedig a tanárnője szigorúan kijelentette, hogy „dehát te nem leszel énekes”. Aztán mégis az lett.Elsőre felvevős típus voltam. Elsőre felvettek a konziba, a zeneakadémiára és az operaszakra is.Diploma után az operettszínházhoz kerültem.Így lett ő Marica grófnő.

 

Nem érzem, hogy más életet kellene élnem.-folytatja. Bár lehetne vendéglátós és közgazdász is, mert erről is van papírja, vagy akár titkárnő egy fővezető mellett az élete mégis máshogy alakult. Vannak nagy tanáregyéniségek az életemben, akiktől nagyon sokat tanultam. Akik elindítottak e felé a pálya felé.” Nem meglepő tehát, hogy élete egyik meghatározó eseménye viccesen szólva az lett-idézem- „amikor idepofoztak”.Balázs Pétertől nagyon sok jót és szépet kaptam. Kero is meghatározó volt egy darabig, az már egy másik kérdés, hogy az útjaink elváltak. Szüleim hagyták, hogy csináljam a dolgomat, és segítettek, hogy el tudjak menni éjjel vagy akár hajnalban.Így alakult, hogy a Mágnás Miska előadásán elrontotta az egyik mozgássort. „Egy verse alatt kettőt jártam le-meséli. A lovasfogat akik a vállukon hoztak volna be jöttek velem szemben.Egyszer Balázs Pétertől kétszer vettem el egy pohár pezsgőt. Aztán a kollegák úgy jöttek velem szenben, hogy volt náluk egy pezsgős pohár, hogy ha szeretnék még pezsgős poharat gyűjteni”.

 

Két kisfiuk született a zuglói flharmónia egyik oszlopos tagjával, azaz férjével Zábolszky Kálmánnal. Legnagyobb kritikusom a nagy fiam. Nem jó ez a ruha, nem jó ez a haj. Nem biztos, hogy jól fogalmaz, de vannak meglátásai a maga kis világában. Milyen igaz. Találóan fogalmazza meg ennek a jelentősségét a továbbiakban Veronika. „Ebben a szakmában meghatározó, hogy milyen formában , hogy kerül valaki vissza szülés után.” És van itt még valami. Létezik olyan, hogy valami nem csak rajtunk múlik. Lépcsőfokok az életben. Amikor az ember ki akar szállni. Aztán mindig jöttek az életemben olyanok, akik megmutatták, hogy mindig van egy másik út és majd alakul.

 

Hova tovább? „Most van egy fordulópont az életemben. Sok minden változik körülöttem, mégis azt érzem, hogy jó irányba indul a folytatás. Amire én vágyon, egy helyben valahol nyugodtan csak lenni.Legyen három napom erre. Amikor nem piszkál semmi. Begubóznék és rendbe tenném vagyis inkább elrendezném a gondolataim.”

 

Amikor utoljára találkoztam vele igaz volt rá, hogy foglalkozása 20:00-22:00-ig Marica grógnő, de hogy most mi a mestersége címere, annak mindenki járjon utána. Hiszen Shakespeare is megmondta "Színház az egész világ, és színész benne minden férfi és nő.
Fellép és lelép: s mindenkit sok szerep vár életében. "

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com