Portré: Lugovcov Evelin!

2015.06.08 23:02

A Noir Színház legújabb előadásához hercegnő szerepébe színésznőt keres. Íme az én jelöltem. Lugovcov Evelin. Legutóbb amikor találkoztam Evelinnel, a Westernben, befonott hajjal, egy tojástartóval a kezében rohant éppen. Nem sokat beszéltünk, mert a rohanok, mert lejárt a parkolócédulám mondat után el is viharzott.Ha röviden szeretném őt leírni: Csomád Shakespeare rajongó hercegnője.

„-Nehéz az emberről magáról beszélni.

- No de mégis, én most megírom ezt a portrét, mit szeretnél benne olvasni?

-Csupa szépet, és jót.

Tessék, írtam ami jött…

 

Hogy nőtt fel a hercegnő?

Miután a baletthez nem volt elég vékony, hat évesen elhatározta, hogy színész lesz.

Játszotta Orczit a Légy jó mindhaláligban, és a Keve Katában. Földessy Margit Fame és Üvegcipőjében állt színpadra. Gimiben orvosira készült kutatónak, de aztán két hét hiányzás után kémiából elszakadt a fonal. Így történt, hogy más szakma után kellett nézni. 2014 nyarán nagy álma vállt valóra amikor Angliában egy Shakespeare kurzust sikerült elvégeznie.

Akkor és ott Londonban, ötször nézte meg a Szerelmes Shakespearet, amely a kedvenc színdarabja. ( A szám nagyságához nem csak a Shakespeare iránti rajongás járult hozzá, hanem az is, hogy egy ismerős játszott a darabban.) „Ha találkoznék Shakespearrel biztos átmennék 17.századi rajongóba és papírral és lúdtollal várnám a Globe hátsó kijáratánál. Ha Shakespeare kortárs író lenne, tuti ő lenne a férjem. Egy darabig egy jó vastag Shakespeare kötettel jártam, még statisztálni is elvittem, ott a rendező megkérdezte, hogy mi az nálam, Biblia? Én annyit mondtam, hogy : fogjuk rá, nekem az…. Hogy mit mondana rólam Shakespeare? Tekintve, hogy angol biztosan semmi csúnyát, mint úriember. Talán annyit, hogy :” ja hogy ő az, aki ott tombol minden egyes darabnál az első sorban.”

 

Hogy néz ki egy hercegnő Szerény smink. „Természetességre vagyok nevelve. Volt egy olyan idő, amikor olyanokkal barátkoztam, akik a smink mögé bújnak, én is próbálkoztam, de nem akarok elbújni… Én tizenötnek nézek ki, a mostani tinédzserek meg huszonötnek. Ha nagyon csinos akarok lenni akkor felveszek egy nyakláncot és egy karkötőt, de olyan idegennek tűnik. Viszont magassarkút azt mindig hordok… Alacsony vagyok és muszáj.” Szavai hitelességének bizonyítására hihetetlen eleganciával és humorral megfűszerezve emelte fel és rázta meg a lábát, hogy megmutassa a magassarkúját. „Nem szeretem a felszínességet. Kevés barátom van, de azok nem felszínesek. .. Van egy kutyám: Artúr. Lasasn több fényképem van róla, mint a családról.” Amikor felvetettem, hogy egy rajongói oldalt kéne létrehozni tipikus Evelines választ kaptam:A „ lenne vagy tíz lájkolóm.”

 

Milyen valójában a mi hercegnőnk? Valaki aki szereti az Audrey Hepburn filmeket. Kedvenc filmje a Hogyan lopjunk egymilliót. Amikor a kedvenc idézetről kérdeztem hevesen a telefonjához nyúlt, közben elmondta, hogy amint meglát egy jó idézetet gyorsan elmenti a telefonjába mondván, hogy „egyszer valamikor jó lesz.” Aztán megszületett a válasz. „ Amikor a P.S I love you könyvet olvastam volt egy idézet amit fel akartam festeni a szobám falára. Célozz a Holdra, még ha el is véted a csillagok közt landolsz.” Nem semmi ugye? És még nincs vége! „Szeretem a régi harmincas évekbeli filmeket, a magyarokat és a külföldieket is. Szoktam futni, és szeretek sétálni. Van, hogy kiülök és nézem az embereket és karakterlistát írók. Megfigyelem az embereket. Szeretek fotózni tájképeket és épületeket. B-terv az építészet. Szeretnék eljutni arra a szintre, hogy ha ránézek egy épületre el tudok róla mindent mondani.”

 

Valaki aki szeret írni: Sok ötletem van amit imádok megírni. A számítógépemen egy csomó megkezdett regény és színdarab van. Szövögetem buszon, villamoson amikor van időm. A terv megvan, hogy befejezzem őket. Azt mondják, hogy az életben mindenki egy jó könyvet tud írni, remélem én is megtudom majd.

 

Valaki, aki szeret olvasni: „Szeretem még Tom Stoppardot, ő írta a Szerelmes Shakespearet és a Rosencrantz és Guildenstern halottot. Az elmúlt hónapokban hat könyvet olvastam. Sokat olvasok angolul. Cecelia Ahern minden könyvét olvastam. Szeretem a romantikus regényeket kicsi fantáziavilággal megspékelve. Philippa Gregory Királynő-regényeket is szeretem. „

 

Ki ő ha nem Lugovcov Evelin? Talán az egyik leggonoszabb kérdésem a portréalanyaimhoz, hogy melyik színdarabi karakterre hasonlítanak a legjobban. Evelin válasza ez volt: „ kedves tanárom szerint Dezdemónára. De nem szeretném, hogy naiv legyek, remélem, hogy nem vagyok naiv. Karakterileg tuti nem vagyok Lady Macbeth… Bocsi, csak annyira Shakespearek jutnak eszembe, hogy én is legyintek magamra. Talán Júliára hasonlítok a Két veronai nemesből.”

 

Azt hiszem csupa olyan kérdéssel bombázom a portréalanyaimat, melyekre elég vicces válaszok születnek. Amikor kérdeztem, hogy ki a kedvenc színésze Evelinnek a következő választ kaptam: ”Tudnék mondani egy nevet akiért odáig vagyok meg vissza, de az istenért sem fog eszembe jutni. Folytatva tovább a gondolatot: „ Nekem az a fontos egy színészben, hogy mennyire hiszem el amit játszik. Azt szeretném, hogy egyszer engem is az alapján ítéljenek meg, ahogy játszom a színpadon.”

 

Miért éppen színész akar lenni? „Az önkifejezésre való vágy miatt. Sosem tudtam eldönteni, hogy mi akarok igazán lenni. A színészetben minden lehetsz egyszerre. Sok ember bőrébe belebújhatsz. A színdarabok tanító jellegűek. Rávilágítanak, hogy milyenek is vagyunk valójában...Ha nem színész akkor cukrász szeretnék lenni. Szeretek sütni, de remélem a színészethez térek.”

 

Hova tovább? Evelin szeretne színművészeti egyetemet végezni. A szíve London felé húz. A legutóbbi felvételin a maga huszonkét évével kicsit öregnek bizonyult a társai között. „Sosem volt bakancslistám, de szeretném látni a sarki fényt és ejtőernyőzni. Egyszer fejembe vettem, hogy szeretnék elmenni Norvégiába.”

 

Summa summarum: Olyan ember vagyok aki kívülről mogorvának tűnik, olyan póker arcom van. De ha valaki megismer egy normális lányt talál. Van humorom, egy kedves ember vagyok úgy gondolom.”

Végezetül azt a fejtörőt oldotta meg a mi hercegnőnk, mely talán a világ legnehezebb feladata. Összefoglalni magát egy szóban. Nálam csillagos ötösre vizsgázott a válaszával:

Dió. Kívül kemény, de belül finom”

 

 

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com