Szembenézni önmagaddal

2016.11.01 10:25

 

S akkor az ember szembenéz önmagával...mert igenis más vagyok mint a többiek. Nem több, nem kevesebb, de más.

Nőként gyakran időzök azokon a kérdéseken, amiken emberként túllépek. Nekem miért nem olyan szép az arcom, mint az övé? Nekem miért nincs olyan elragadó mosolyom, olyan gyönyörű hosszú hajam, olyan kerek kebleim, olyan csinos alakom mint Neki?

Hazudik az, aki azt mondja, hogy ezek nem számítanak. Tükörbe kell nézni, minden nap. Szembesülnöd kell azzal, hogy fizikailag milyen vagy s milyennek látnak kívűlről. Ha nem másként, akkor a férfiak megnyilvánulásaiból vagy azok hiányából von le következtetést egy nő.
"Azért ölellek meg mindig, amikor találkozunk, hogy tudd nem vagy undorító!"- hogy ez bók vagy sem...de olyan férfi szájából hangzott el, akit szerettem.

Ma egész nap nem gondoltam semmire, csak hagytam, hogy sodorjon az idő. Ma önfeledt voltam és boldog. Egy olyan világban töltöttem a mai napot, ahol nem számít hogy nézel ki, nem számít mennyire tökéletes az alakod, ahol senki nem kérdezi, hogy mennyit érsz s hol a helyed " a piacon". Még vannak ilyen világok. Ma egy intercity tett le egy ilyen világ kapujában.. S ugyanebből a kapuból visz most vissza egy másik világ felé. Egy világ felé, hol ha sebezhetőnek mutatod magad, akkor kicsinálnak, ha nem vagy elfogadható szépségű, akkor a pofádba vágják, hogy bányarém, egy világ, ahol senki vagy ha a belső értékeidre építesz. Egy világ, mely levegője embertelen mércékkel mérgezett.

Gyakran címlapokon kampányoló tökéletesre retusált képű női ideálok buzdítanak, hogy légy önmagad, merj szembe nézni azzal, hogy mivel áldott meg az élet s mivel nem. Légy büszke magadra, mert úgy vagy gyönyörű, ahogy vagy.- ismerős ugye?

S hogy kinek mennyi harcba tellik ezt elfogadni és tudatosítani azt embere válogatja. Én sokat harcolok.. Minap megértettem a 90-60-90 lényegét...baromság az egész. Jelentem 80-65-90 vagyok, közel 5 éve... De nem ezek a számok tesznek boldoggá. Van, hogy egy nap boldogság egy ölelés egy megalázó megjegyzés nélkül, mert mindenkinek jár a szeretet akármilyen arccal s testtel is áldotta meg az élet...most idő kell míg ezt elhiszem. Mert bár az idő embereket nem szépít, segít legyűrni a rossz érzéseket, amit akkor érzek, ha gyenge napjaimban szemben állok a tükörrel.

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com