Szótlan beszélgetések

2017.02.27 14:10

Szótlanul ültünk egymás mellett. Ő dúdolt valamit, mint mindig én pedig hosszasan végiggondoltam mi történt azóta, hogy legutoljára találkoztunk. Világéletemben erős asszonynak tartottam magam, de ahhoz nem volt erőm, hogy megtörve a csend hatalmát kimondjam, amire gondolok. Mintha lánccal és ezer lakattal zárták volna be szívemet s számat, de az erő elfogyott volna addigra mire napvilágra ért volna az érzés szavak formájában. Nem tudom miért….De talán mégis tudom. Azt hiszem pontosan tudom hogyan zajlana a beszélgetés, amit elindítok. Oly rég óta ugyanúgy zajlik, s bennem fel sem merült már, hogy máshogy is lehet. Szóval ültem ott csendesen valaki mellett, akit örök idők óta szeretek, s gondolatban kimondtam neki amit szerettem volna, s gondolatban válaszolt nekem. Az én gondolataimban beszélgettünk. Azt hittem, ismerem már annyira, hogy pontosan minden szavát és reakcióját kitaláljam még a furcsa szemöldökmozgást is, ami sokszor többet mondanak, mint a szavai. Tulajdonképpen már néhány hete csak így beszélgetünk, az én gondolataimban. Mindig találkozunk, leülünk egy padra a parkban s előrefelé bámulva, miközben a szél hajtotta hullámokon játszadozó kacsákat nézzük hallgatunk. Aztán, amikor átfázom, mert hogy általában én vagyok a fázósabb, felállok s elsétálok. Ő is feláll amikor indulok, mint ahogy azt illik, ha a másik távozik. Szóval...milyen furcsa ide ez a szó: szóval. Idejét sem tudom, mikor hallottam hozzám szólni. Pedig emlékszem, oly szépen csilingelt a hangja mintha a tündérek táncot járnának a ropogós havon. Annyi nap telt el s mi nem szóltunk egymáshoz, csak ültünk egymás mellett a padon. Én mindig nyugodtan tértem haza, nyugtázva, hogy kettőnk között minden rendben van, hiszen én mindig elmondtam neki, amit szerettem volna s ő mindig válaszolt nekem a gondolataimban. Azt nem tudom, hogy ő mit érzett. Egy halvány emlékfoszlányom van arról az őszi délutánról, amikor utoljára beszélgettünk. Emlékszem mesélni kezdett valamit:

-Találkoztam valakivel.

Majd elhallgatott. Hosszú percekig csak hallgattunk, majd észrevettem, hogy valamit reagálnom kellene.

- Igen, és?- kérdeztem tőle. Két szó jutott eszembe abban a pillanatban, a két szó amit a leggyakrabban használok. Igen. És.

- Mindegy, nem fontos. - zárta rövidre a beszélgetést.

Azóta nem hallottam a hangját. Az órájára pillantott, majd felállt és elment. Azóta nem beszélünk csak hallgatunk egymás mellett. Persze gondolatba sokat mesélek neki a terveimről, a jövőről s arról is, hogy mit érzek iránta. De ő csak mosolyog. Azt hiszem gyereknek tart még. Sokszor gondolkodom ezen. Én elmesélem neki a legféltettebb dolgaimat, de ő kinevet. Tudom, hogy ezt csak az én agyamban játszódik le, s én gondolom tovább a ki nem mondott szavaimat, de tudom, hogyha kimondanám se változna semmi…. Ó bárcsak ismernék. Javíthatatlan gyerek. A tekintetével mindig lapos kavicsot keres, hogy kacsázhasson a vízen. Én soha nem akarom megzavarni a szavaimmal. Így csak gondolatban beszélgettünk. De ma valami megváltozott. Közeledett az elválásunk pillanata, s a szokásos csend ült közöttünk a padon. Mindketten az épp verekedő kacsákat néztük, én mosolyogtam mint mindig, de ma ő csak nézett komor tekintettel előre. Helyre igazítottam az arcom izmait eltüntetve a mosolyomat, mert tudtam, hogy valami megváltozik. Vártam, hogy szóljon. Igazság szerint azóta várom, hogy szóljon, mióta legutoljára elhallgatott, de ezt soha nem mondtam el neki. Vagyis elmondtam de a gondolataimban. Ó, csak a gondolataimban. Ő mély levegőt vett, majd felállt s várt. Én hosszan néztem, mert nem értettem mit akar. Majd hirtelen valami fájdalom ütötte meg a szívemet, amitől felugrottam. Ő tenyerébe fogta az arcomat, homlokon csókolt majd elsétált. Képes volt elsétálni. Soha többé nem találkoztunk. Nem jött már, hiába vártam. Egy darabig próbáltam egyedül üldögélni a padon, s újra elmesélni neki gondolatban, amit szerettem volna, de most valahogy fogalmam sem volt, hogy mit válaszolna. Először éreztem a hiányát. S ez az érzés egy életen keresztül elkísért.

...Nem tudom, hogy egy rokon volt, barát, ismerős vagy szerelem, de akkor és ott vége lett. Talán maga az Élet volt.”

Elérhetőség

Székely Sára Honlapja szekelysara94@gmail.com